חבלות שיניים אצל ילדים

ילדים נמצאים בפעילות  יום יומית – משחקים ומשתוללים בגן או בבית הספר, בטיולים, בגינת המשחקים או בפעילות ספורטיבית ותמיד אפשר למצוא את עצמנו מתמודדים עם סיטואציה שמסתיימת בחבלה בשיניים .

מה עושים במקרה של חבלה בשיניים ?

לאחר חבלה חשוב להיבדק אצל רופא השיניים. יש חבלות שדורשות טיפול מיידי ועוד חבלות, פחות חמורות, שאפשר להגיע לבדיקה תוך כמה ימים לאחר החבלה.

קצת סדר:

  1. שן חלבית שנושרת בעקבות חבלה- אין לנסות להחזיר למקומה. יש להגיע לבדיקת רופא לוודא כי אין פגיעה בשן הקבועה שתגיע במקומה, בשיניים הסמוכות וברקמות הרכות.
  2. שן קבועה/נשירה שנשברה מחבלה- רופאת השיניים תבדוק את השן, גודל השבר, אם יש או אין פגיעה במוך, ואם יש פגיעה ברקמות הרכות. לאחר האבחנה, תטפל בהקדם כדי להחזיר את השן למצב תפקודי ואסתטי (ככל האפשר).
  3. שן קבועה/נשירה מתנדנדת בעקבות חבלה- רופאת השיניים תקבע את השן אם יש צורך, ויתבצע מעקב אחר השיניים.
  4. שן קבועה שנושרת בעקבות חבלה-חבלות שיניים אצל ילדים

ע"פ מחקרים שיניים קבועות שמחזרות למקומן תוך פחות משעה יכולות להגיע לתוצאות אופטימליות ואף לפקד כרגיל. פה התפקיד שלכם חשוב ביותר!

  • קודם כל תחפשו את השן!
  • במידה וניתן להגיע לרופא השיניים מיד, שימו את השן בכוס חלב / בתוך הפה צמוד ללחי ותגיעו במהירות למרפאה
  • במידה ואין אפשרות להגיע מיד לרופא השיניים, תחזיקו את השן בכותרת (ולא בשורש!), תשטפו אותה במים (אם נפל במקום מלוכלך) , אל תנגבו אותה, תחזירו אותה בעדינות למקומה. לאחר מכך, תנו לילד לנשוך בגזה/מפית… ותלכו למרפאת שיניים.

*. שטף דם ופגיעות בפנים- לשטוף בעדינות ובזהירות את הפנים לנקות את הדם , להניח משהו קר על אזור הפגיעה ולהגיע אל רופא השיניים/ מיון (תלוי בחומרת החבלה)
חבלה בשיניים

סרטון הסבר על חבלות שיניים לילדים – האיגוד הישראלי לרפואת שיניים לילדים

מלאו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם