טיפולי שיניים בזמן קורונה

הסבר מקצועי בנושא היגיינה במרפאת שיניים פרטית

לצערנו נושא ההיגיינה במרפאת שיניים הוא נושא אקטואלי מתמיד עקב מגפת הקורונה אך בואו לא נשכח כי מרפאת שיניים צריכה לשמור על היגיינה גבוהה גם בימי שיגרה.

במרפאת שיניים מבוצעים טיפולים שכרוכים בעיקר בהתזת רוק ודם של המטופל בזמן עבודה עם מכשירים בתוך חלל הפה . השמירה על ההיגיינה במרפאה נועדה להגן על המטופל וגם על הצוות המטפל.

היגיינה במרפאת שיניים פרטית
היגיינה במרפאת שיניים פרטית

בתקופה זו חלו מספר תוספות על פי הנחיות משרד הבריאות.

בתזכורת הטלפונית יום לפני ישאל המטופל על מצבו הרפואי בימים האחרונים ועל מפגשים עם חולים או מבודדים.

בהגיעו למרפאה השאיפה שלנו תהיה שלא יהיו אנשים נוספים בחדר הקבלה,  נמדוד חום, ימלא הצהרת בריאות, ילביש על נעליו ערדליים חד פעמיות, ישטוף את ידיו וייכנס לחדר הטיפולים.

חדר הטיפולים עבר חיטוי יסודי לאחר המטופל האחרון הכולל התזת חומר חיטוי על כיסא הטיפולים וסביבתו ומשטחי העבודה , הרופא והסייעת לובשים 2 מסכות, מגן פנים, כובע, חלוק חד פעמי, ערדליים וכפפות.

בתחילת הטיפול המטופל ישטוף פיו במשך דקה עם מי חמצן הקוטלים את וירוס הקורונה.

במהלך הטיפול יופעל בחדר מטהר אויר של חדרי ניתוח .

בגמר הטיפול סידור ענייני המנהלה יבוצעו במרחק בטוח מהמזכירה כולל תשלום ללא העברת הכרטיס, חיטוי הידיים באלכוגל ויעזוב את המרפאה.

חשוב שמרפאת השיניים תקצה זמן מספיק בין המטופלים לחיטוי חדר הטיפולים, כאשר כל המכשירים  שהיו בחלל הפה יעברו עיקור יסודי שהכל יהיה מוכן ונקי למטופל הבא.

יש יתרון בולט למרפאות שיניים פרטיות אשר בהן ניתן להתאים את לוח הזמנים  לתקופה ולרווח בין הטיפולים, למנוע צפיפות בחדר ההמתנה והקפדה על היגיינה מיטבית.

הרבה בריאות לכולנו 🙏

מלאו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם