מומחה לשיקום הפה

שאלות בנושא מומחה לשיקום הפה

מומחה בשיקום הפה עובר במסגרת התמחות אוניברסיטאית במשך 5 שנים נוספות לאחר לימודיו כרופא שיניים. התמחות זו כוללת טיפולים מקובלים כגון סתימות, כתרים ועד לתותבות ולבעיות מורכבות ביותר כמו שיקום פה הרוס ובעיות של שיקום אסתטי . .

שיקום קבוע זהו שיקום שלא מוציאים מהפה כגון תותבת- בלסת מחוסרת שיניים ניתן להשתיל שתלים דנטליים ולבצע שיקום קבוע המתברג לשתלים. כמובן שניתן להכניס לקטגוריית השיקום הקבוע כתרים אסתטיים מזירקוניה ועוד.

לפני ביצוע שיקום פה נרחב יש לבצע תכנית טיפול מסודרת ולוודא מהן כל אפשרויות הטיפול העומדות לפנינו. לשם כך יש להגיע לייעוץ אצל מומחה בשיקום הפה אשר במהלך הייעוץ יקשיב לציפיות שלנו, יפנה אותנו לצילומים הנחוצים ואם יש צורך, גם למומחים בתחומים נוספים, ייקח מטבעי לימוד ועם כל הנתונים ימליץ על תכנית הטיפול או שתיים התאימות ביותר וישתף את המטופל בהחלטה.

השתלות שיניים ניתן לבצע החל מגיל 18 בממוצע. המומחה לשיקום הפה יתייחס ברלוונטיות למצב בריאותו הכללי של המטופל ולתרופות במידה ונוטל. יש לזכור כי השתלת שיניים אצל אנשים מבוגרים תורם משמעותית לאיכות חייהם ועל היכולת ללעוס היטב את המזון.

בשיטת אול און פור משתמשים במקרה בו הלסת מחוסרת שיניים לגמרי – משתילים 4-6 שתלים בלסת ומחברים גשר אקריל אל השתלים. חשוב לציין שיתרון עיקרי הוא שזהו שיקום אסתטי קבוע ויחסית עלותו פחותה מגשר חרסינה .

מומחה לשיקום הפה – ד"ר דן קוזק

למה כדאי לתייעץ עם מומחה לשיקום הפה בכתבה הבא נלמד על מי פונים ואיך זה עובד ?

כאשר הרופא זקוק לרופא שיניים… למי הוא פונה מומחה לשיקום הפה?

רופאי שיניים מעדיפים טיפולי שיניים אצל מומחה לשיקום הפה, הם יודעים למה.

מבין אלפי רופאי השיניים בישראל, רק בודדים רשאים לשאת את התואר היוקרתי

"מומחה לרפואת שיקום הפה" .

זוהי קבוצה עילית של רופאים מנוסים, אשר עברו התמחות ממושכת ועמדו בבחינות קפדניות, ואשר רמתם המקצועית נחשבת לגבוהה ביותר בענף.

אם אינכם מוכנים להסתפק בפחות מהטוב ביותר, פנו אל רופא השיניים המתמחה בשיקום שיניים. אל תופתעו אם החדר ההמתנה תפגשו גם את הרופא שלכם…

"שיקום הפה" היא אחת ההתמחויות הנלמדות לאחר השתלמת תואר דוקטור ברופאת שיניים. שלא כמו מומחים אחרים המכירים תחום אחד, שיקום הפה היא "התמחות על" מקיפה ורב תחומית- וברמה הגבוהה ביותר.

ד"ר דן קוזק

מה זה בדיוק "שיקום הפה" ?

רבים חושבים כי "מומחה בתחום" עוסק רק בשיקום אחרי פגיעה או תאונה, אך זו טעות. מומחה לשיקום שיניים ולסת אחראי לכל מגוון הטיפולים הנדרשים להשגת תוצאה תפקודית ואסתטית מושלמת, ומתאפיין בראייה כוללת של הפה ושל המטופל.

מומחה לשיקום הפה ברעננה

מי רשאי לקרוא לעצמו "מומחה לשיקום הפה"?

מומחה בשיקום הפה (בקיצור, "המומחה") הוא רופא שיניים בעל ניסיון רב, אשר נוסף ללימודיו עבר התמקחות מקיפה בת 5 שנים בבית חולים ובאוניברסיטה, ועמת בבחינות מחמירות של משרד הבריאות. זהו מסלול התמחות מפרך ותובעני, המעניק למומחה ידע מעמיק, שאינו  נלמד בתוכנית הלימודים לרפואת שיניים, יכולות ייחודיות וראייה מקצועית רחבה ביותר- והתוצאות בהתאם.

חשוב לדעת: ישנם רופאי שיניים המתהדרים בהבטחות ותארים מרשימים, אך רק מי שעמד בבחינות ומחזיק בתעודה רשמית של משרד הבריאות רשאי להיקרא "מומחה בתחום" .

אלו טיפולים מבצעים אצל מומחה לשיקום הפה?

המומחה מבצע טיפולים מקובלים כגון סתימות וכתרים באיכות גבוהה, וכן טיפולים מורכבים כמו השלמת חוסר שיניים נרחב, השתלת שיניים, בעיות שחיקה, פרקי הלסת ועוד. במידת הצורך מפנה המומחה את המטופל למומחים נוספים, ומשמש כמנהל ואדריכל של הטיפול.

מומחה לשיקום הפה

בעיות מורכבות: בטיפולים מורכבים, אין תחליף לידע ולניסיון של המומחה, אשר מטפל בפה מתוך ראייה כוללת והבנה מעמיקה של

כל המרכיבים והגורמים המשפיעים עליו.

דרישות אסתטיות גבוהות: מי שחייב חיוך מושלם עקב מקצועו, או פשוט רוצה להיראות טוב יותר, יקבל אצל המומחה תוכנית

טיפולים כוללת ומקיפה המתאימה לו.

שתלים: מרכיב מרכזי הדורש רמה מקצועית גבוהה הוא שתלים. תכנונם, התקנתם ובניית השיקום על ידי כתרים או תותבות מצריך מומחה. שתלים הם עניין נרחב- התרחקו מטיפולים בשיטת "זבנג וגמרנו"!

למי כדאי לפנות למומחה בתחום השיניים?

לכל אחד! מומלץ לגשת לבדיקה וייעוץ אצל מומחה שיקום פה ולסת, גם אם אין בכוונתכם להיעזר בשירותיו.

הדביקה אצל מומחה שונה לגמרי מכל מה שהכרתם. זהו אבחון ממושך ויסודי, הכולל יעוץ מקיף ומפורט לגבי הטיפולים הנדרשים שאותם תוכלו לבצע אצל המומחה או אצל הרופא המועדף עליכם.

חשוב: ייעוץ ותכנון נכון יכולים למנוע בעיות עתידיות ואף להוזיל את עלויות הטיפול!

מומחה לשיקום הפה

היתרונות שרואים מיד…

אסתטיקה גבוהה מושגת באמצעות צורה נכונה, צבע נכון והתאמה מלאה למבנה הפנים. רק מעטים נולדים עם חיוך מושלם, רבים

אחרים משיגים אותו לאחר טיפול של המומחה פה ולסת

…והיתרונות שמורגשים לאורך שנים לפני אחרי  

יותר שנים: נוסף לאיכות המעולה של הטיפול, המומחה עושה שימוש בטכנולוגיות ובחומרים המתקדמים והאיכותיים ביותר כל אלה, בשילוב תכנון כולל והתחשבות בהרגלי חיים, תזונה וגורמים נוספים, מבטיחים תוצאה שתחזיק מעמד שנים רבות.

יותר שימור: מיומנותו וניסיונו של המומחה, מסייעים לו להציל ולשמר יותר שיניים לאורך זמן.

יותר מניעה: בזכות ראייה רחבה לטווח ארוך, מונע המומחה בעיות שעלולות לגרום נזקים בעתיד.

יותר תפקוד: איכות הטיפול תורמת לאיכות החיים, למראה הפנים ולתפקוד היומיומי- בלעיסה, בדיבור ובכל פעולות הפה, גם בגיל מבוגר.

יותר טבעי: עבודת המומחה לא רק נראית טבעית לחלוטין, אלא גם משתלת בפה באופן מושלם ומרגישה ממש כמו חלק אורגני של הפה.

  • מאמר זה נכתב ע"י ההסתדרות לרפואת שיניים בישראל – האיגוד הישראלי לשיקום פה ולסת
  • מומחה לשיקום הפה

מומחה לשיקום ברעננה

עוד באתר :

לשאלות תשובות בנושא שיניים לחץ כאן

למידע בנושא כתרים ביום אחד

מלאו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם